De belangrijkste Bolletje
momenten op een rij!

- 1965 -

Blauwe rol

Blauwe rol

Onderzoek in laboratoria wees uit ‘dat de huisvrouw bijzonder veel sympathie heeft’ voor de nieuwe verpakking van onze Eierbeschuit, zo schreef Bolletje in 1965. Uit psychologische tests blijkt dat de nieuwe blauwe verpakking het heel goed zou gaan doen bij de consumenten. U weet dat die voorspelling helemaal uit is gekomen, want nog steeds steken wij onze beschuit in het vertrouwde blauwe jasje.

Bolletje koos voor een andere, eigenzinnige verpakking om zich duidelijker te onderscheiden van andere beschuitmerken. De markt en het consumentengedrag veranderden snel door de opkomst van de supermarkt en de zelfbediening. Het was en het is nodig om een duidelijk eigen gezicht te hebben in de schappen van de winkel. Dat is goed gelukt, mede dankzij het eigenzinnige blauwe jasje om onze Eierbeschuit…

Ik wil Bolletje!

Website by Smaac & The Cre8ion.Lab